236677

Persones

Convivència i Civisme

Convivència i Civisme

Programa de convivència i civisme

Serveis

  • Servei de Mediació Reparadora
  • Mediació ciutadana i comunitària
  • Servei de Bon veïnatge i Convivència
  • Projecte d'Intervenció Sociocomunitària (PISC)
  • Intervenció Comunitària Intercultural Sant Cosme (ICI)
  • Horts urbans

Activitats i projectes

  • Campanyes de civisme
  • Activitats de sensibilització als centres educatius
  • Commemoració Dia Europeu de la Mediació
  • Consell dels Infants. Convivència i Civisme
  • Espai de convivència
  • Guia de Bon Veïnatge

Tags: Adult, Jove, Infantil, Dones, Ciutadania, mediació, conflictes, joves, Gent gran, infantil
  • Servei de Mediació de l’Ajuntament: 25 anys escoltant a la ciutadania del Prat

    Media Root
  • Servei de Mediació de l’Ajuntament: 25 anys escoltant a la ciutadania del Prat

Què és la Mediació Reparadora?

A l’Ordenança de civisme i convivència ciutadana es preveu la possibilitat de substituir voluntàriament sancions econòmiques per fórmules alternatives de reparació del dany i en benefici de la comunitat.

Pretén crear responsabilitat comunitària entre la població a través del diàleg compromès amb la gestió de conflictes.

Qui pot demanar-ho?

Aquelles persones que han estat objecte d'un expedient sancionador per infraccions de l'Ordenança de civisme i convivència ciutadana.

Quines parts hi intervenen?

  • Persones infractores.

  • Persones afectades, si ho volen o ho necessiten. 

  • Les entitats col·laboradores, per facilitar la realització d'activitats reparadores en benefici de la comunitat

Quins passos en té?                                                                                                              

1- Sanció

Reps una sanció tipificada com a lleu per infringir l’Ordenança de civisme i convivència ciutadana.

2-Sol·licitud

La persona sancionada ha de sol·licitar que vol acollir-se a la mediació reparadora mitjançant una instància a l’OIAC que pot tramitar telemàticament aquí o descarregar-la aquí i presentar-la físicament demanant cita prèvia a la mateixa OIAC.  

3-Contacte 

Les persones mediadores es posen en contacte amb la persona sancionada i acorden una primera trobada.

4-Responsabilitat

Amb les persones mediadores treballarem l’assumpció de responsabilitat de la persona sancionada i el dany generat a la comunitat.

5-Compromís de millora

Arribarem a un compromís de millora i de no repetició de les actuacions que han motivat la sanció.

6- Reflexió i facilitació 

Acordarem la substitució voluntària de la sanció econòmica per accions reparadores del dany a la comunitat.

Vols saber-ne més?                                                         

Pots posar-te en contacte amb l’equip de mediació,  trucant al 93 379 00 50 (extensió 5600), assistint presencialment a l’equipament de les Cases d’en Puig o enviant un correu a mediacio@elprat.cat.

Documents d'interés

Tríptic Servei Mediació (pdf - 1202231 bytes)

Ordenança de Civisme i Convivència Ciutadana (pdf - 474403 bytes)

Instància per a la sol·licitut de mediació reparadora (pdf - 593313 bytes)

Sempre en contacte

Pl. de l'Agricultura, 4

Tel. 93 379 00 50 (extensió 5600)

mediacio@elprat.cat

Ajuntament del Prat
  • Accessibilitat
  • Protecció de dades
  • Avís legal
Ajuntament del Prat de Llobregat - Plaça de la Vila, 1 . 08820 El Prat de Llobregat - T: 93 379 00 50 - NIF: P-081 6800G - Registre d’Entitats Locals, núm: 01081825

Et recomanem que actualitzis el teu navegador per tindre una experiència de navegació complerta.


  • Chrome

  • Internet Explorer

  • Firefox

  • Safari