112756

Obert

Participació ciutadana

Participació ciutadana

Espais de Participació

Processos participatius

Entitats i teixit associatiu

Voluntariat

Portal de bon govern i transparència del Prat


Tags: Per a tots els públics, Manteniment i Serveis, Ciutadania, neteja, participació
Procés participatiu neteja

 

Des del 15 de novembre fins al 9 de gener s'ha dut a terme un procés de participació per tal que els pratencs i les pratenques aportessin propostes de cara al nou període de gestió de la neteja viària i de residus.

 

Objectiu 

Aprofitant l'extinció de l'actual contracta i la nova adjudicació, el moment ens dóna una oportunitat per revisar els serveis que es presten en temes de neteja a la ciutat i intentar millorar-los i ampliar-los.

Les opinions i propostes de la ciutadania es tindran en compte i seran claus per definir el nou servei i el plec de prescripcions tècniques de la nova contrata.

Metodologia

El procés s’ha dut a terme, principalment, mitjançant dos canals de participació: l’aplicatiu web i els punts informatius. L’eina principal de recollida d’informació ha estat una fitxa de valoració sobre els serveis de neteja i recollida, amb un sistema d’icones descriptives de les temàtiques més rellevants.

També s’ha fet una sessió amb el Consell dels Infants per recollir les seves impressions i necessitats, i s’ha inclòs la valoració del servei de neteja i recollida com una prova del Praticipa, el joc participatiu adreçat a famílies que s’emmarca en la Mostra d’entitats. D’aquesta manera s’ha pogut incloure la ciutadania més jove en el procés.

S’ha fet anàlisi tant dels aspectes quantitatius, és a dir, de les puntuacions atorgades als serveis de neteja i recollida, com d’aspectes qualitatius, és a dir els arguments i el discurs que acompanyaven les puntuacions. D’aquesta manera s’ha pogut extreure tota la informació rellevant sobre aquests serveis i traslladar-la al plec de condicions que es publicarà en la propera licitació de la contracta de neteja.

Valoració del procés

  • S'han emplenat 786 enquestes, de les quals el 60% són de neteja i el 40% de recollida.
  • La valoració mitjana del servei és de 5,4 sobre 10 (5,1 en neteja i 5,7 en recollida).
  • El 70% de les persones que han participat tenen més de 40 anys.
  • El que més preocupa a la ciutadania són els excrements i orins de gos i els horaris i soroll dels camions de recollida de residus.

Documentació

Diagnosi del procés de participació ciutadana sobre residus i neteja (pdf)

  • El Prat fa balanç i aporta propostes pel nou servei de neteja i recollida

    Media Root
  • Arrenca el procés de participació ciutadana sobre la nova contracta de neteja

    Media Root
  • Què penses del servei de neteja del Prat? Digue'ns ho net i clar!

    Media Root
  • El Prat fa balanç i aporta propostes pel nou servei de neteja i recollida
  • Arrenca el procés de participació ciutadana sobre la nova contracta de neteja
  • Què penses del servei de neteja del Prat? Digue'ns ho net i clar!

Continguts relacionats

botoa_app_amb tu un prat millor.png

App Amb tu, un Prat millor

Una aplicació de col·laboració ciutadana per poder comunicar incidències a la via...

PAM

Programa d'actuació municipal, 2016 - 2019

- Procés finalitzat -

Ajuntament del Prat
  • Accessibilitat
  • Protecció de dades
  • Avís legal
Ajuntament del Prat de Llobregat - Plaça de la Vila, 1 . 08820 El Prat de Llobregat - T: 93 379 00 50 - NIF: P-081 6800G - Registre d’Entitats Locals, núm: 01081825

Et recomanem que actualitzis el teu navegador per tindre una experiència de navegació complerta.


  • Chrome

  • Internet Explorer

  • Firefox

  • Safari