Prevenció de l'assetjament escolar i promoció del bon tracte a les aules
Volem abordar les implicacions de l'assetjament escolar, i també les possibles causes i les conseqüències que té. Analitzarem els senyals d’alarma i repassarem els circuits de protecció existents dins la nostra societat. També posarem en comú les maneres d’ajudar els nois i noies que en són víctimes, així com aquells que la perpetuen.
Malgrat que el concepte d’assetjament escolar assenyala l’escola com a sistema protagonista dins del fenomen, els nois i noies que són susceptibles de viure’l (en qualsevol de les seves cares) també es mouen en altres sistemes de relació i de pertinença, més enllà de l’àmbit escolar (casa, família...). Aquests àmbits també cal tenir-los en compte a l’hora d’explicar i abordar aquest fenomen.
Així, tenint en compte la complexitat sistèmica de l’assetjament escolar, volem aportar reflexions i idees sobre com prevenir l’aparició d’aquest tipus de violència des de dins dels centres, així com promoure el bon tracte.
Competències
- D'aprendre a aprendre
- D'autonomia i iniciativa personal
- Social i ciutadana
Objectius
- Obtenir eines per prevenir i detectar l'assetjament escolar i per intervenir-hi.
- Comprendre el fenòmen de l'assetjament escolar des de la complexitat de les dinàmiques i els sistemes de relacions, dins i fora de l'àmbit escolar.
-Conèixer el circuit d'atenció i prevenció de la violència entre iguals.
- Analitzar l'enfocament del "bon tracte" com a preventiu de les violències entre iguals en l'àmbit escolar.
Activitats
Taller grupal d'1,5 hores (pràctic i reflexiu)
Persones destinatàries
ProfessoratProfessorat d'educació secundària