Finit o infinit : el cicle de l'aigua -NOVA-

Temes: Ciutat i Territori
Categories: Aigua
Nivell educatiu: Educació secundària
Eix temàtic: Educació ambiental

En aquesta activitat es repassa el cicle integral de l’aigua mitjançant una simulació a l'aula.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de la matèria de Biologia i Geologia 5

Objectius

Comprendre el cicle de l’aigua (cicle urbà i cicle natural).
Entendre d’on s’extreu l’aigua perquè arribi a les llars.
Saber les diferències entre els diferents tipus d’aigua (potable, depurada, dessalada i regenerada).
Aprendre que cal un procés de neteja abans d’utilitzar l’aigua i un procés de depuració posterior.
Reflexionar sobre l’ús de l’aigua en la vida quotidiana.
Practicar actituds personals per fer un bon ús de l’aigua.

Activitats

En aquesta activitat es repassa el cicle integral de l’aigua i es posa el focus en les pràctiques socials que requereixen aquest recurs. Més endavant, s’exposen els processos de captació, potabilització, distribució, ús i consum i depuració així com les afectacions que estan patint aquests processos a causa del canvi climàtic. Per comprendre la fase de depuració, es realitza un experiment de depuració amb diferents contaminants que podem trobar de manera habitual en l’aigua. Per acabar, es reflexiona sobre el consum d’aigua, els usos hídrics alternatius i què podem fer nosaltres per fer un ús més responsable d’aquest recurs.

Té una durada de 1,5 hores.

Persones destinatàries

3r Primària, 4t Primària, 5è Primària, 6è Primària

Sabers

Anàlisi de les funcions de l’atmosfera i la hidrosfera i el seu paper essencial per a la vida a la Terra a partir dels impactes que genera l’activitat humana i dels riscos que se’n deriven.

Observacions

 

Podeu consultar la proposta d'activitats prèvies, posteriors o complementàries aquí.