Funcionem amb renovables
L'activitat per 3r i 4t de primària es pot fer al centre escolar. Per 5è i 6è es fa a la Casa de l'Energia.
L’activitat consta d’una introducció a les diferents fonts d’energia, seguida d’una explicació teòrica on es repassen i complementen els conceptes treballats a l’aula sobre contaminació i fonts d’energia. A continuació es fa un taller pràctic diferenciat si és per grups de cicle mitjà o cicle superior per explicar i experimentar el funcionament de les energies renovables mitjançant diferents maquetes.
Finalment, es farà una reflexió conjunta amb els alumnes perquè valorin què han après.
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 6
Objectius
- Conèixer el concepte d'energia, els diferents usos que en fem i les necessitats que satisfem amb ells
- Diferenciar les fonts d'energia renovables i no renovables
- Comprendre les afectacions ambientals de l'ús de l'energia
- Reflexionar sobre l'ús quotidià de l'energia i les bones pràctiques d'estalvi i eficiència.
Activitats
L’activitat consta d’una introducció a les diferents fonts d’energia, seguida d’una explicació teòrica on es repassen i complementen els conceptes treballats a l’aula sobre contaminació i fonts d’energia. A continuació es fa un taller pràctic diferenciat si és per grups de cicle mitjà o cicle superior per explicar i experimentar el funcionament de les energies renovables mitjançant diferents maquetes.
Finalment, es farà una reflexió conjunta amb els alumnes perquè valorin què han après. Té una durada de dues hores.
Materials de suport:
Maquetes i elements de suport que funcionen amb energies renovables
Persones destinatàries
3r Primària, 4t Primària, 5è Primària, 6è PrimàriaSabers
Matèria, forces i energia
- Comprensió del funcionament de l’energia elèctrica amb relació a les fonts, les transformacions i la transferència, a través de l’experimentació de circuits elèctrics i estructures robotitzades, presents en l’entorn quotidià.
- Anàlisi de les diferents fonts d’energia i la seva influència en la contribució al desenvolupament sostenible de la societat.
Consciència ecosocial
- Introducció a les causes i conseqüències del canvi climàtic, el seu impacte en els paisatges de la Terra identificant alhora mesures de mitigació relacionades amb l’activitat de les persones.
- Coneixement de com l’activitat humana actua en la transformació i la degradació dels ecosistemes naturals per aportar mesures de conservació i protecció presents i futures.
- Desenvolupament d’actituds de consum responsable dels recursos naturals i de les fonts d’energia, en diverses facetes de la vida.