La platja del Prat

A l'activitat es treballen els diferents elements que conformen el paisatge de la platja del Prat. Durant l’activitat, els infants fan una descoberta sensorial i experimenten mitjançant un seguit d’activitats i jocs. A través d’una pregunta motivadora inicial: Coneixeu l’ocell que només viu a les dunes?, s’orienta la descoberta de l’espai amb relació a la cerca de l’Oriol, el corriol del Delta, un ocell que cria a les platges del Prat i que ens introduirà en les dificultats de la vida a la sorra de la platja.
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 2
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
Objectius
- Comprendre com viuen els animals i les plantes del litoral.
- Valorar la singularitat de la platja del Prat com a espai natural.
- Entendre la platja del Prat com a espai on han de ser compatibles la conservació i l’ús lúdic.
- Sensibilitzar l’alumnat respecte al valor dels sistemes aquàtics del nostre territori i en especial el marí: riquesa i peculiaritats.
Activitats
L’activitat consta d'una sortida a la platja durant la qual es fa una observació general de l’espai, s’identifiquen les plantes característiques d’aquesta zona, s’analitzen els elements que es troben a la sorra i també es fan jocs de moviment en relació amb els continguts treballats. La durada d’aquesta activitat és d'un matí sencer.
Materials de suport:
Conte de l’Oriol el corriol del Delta, punts de llibre, fitxes de vegetació, d’ocells, de rastres i d’insectes, terrari, pots trampa, coladors, safates
Persones destinatàries
Educació Especial, 2n PrimàriaAlumnat de 2n de primària
Sabers
Cultura científica: Iniciació a l’activitat científica
Cultura científica: La vida al nostre planeta
Societats i territoris: Reptes del món actual
Societats i territoris: Consciència ecosocial
|
Observacions
El transport per fer aquesta activitat pot ser subvencionat. Hi ha possibilitat d’accedir-hi amb transport públic.
Per a la sortida, cal que l’alumnat porti aigua, gorra, calçat còmode i esmorzar.
Aquesta activitat es fa durant el tercer trimestre del curs escolar.