Coneguem el Delta

Conjunt d'activitats que ens apropen al coneixement del Delta de Llobregat i a la seva biodiversitat
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 2
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 6
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7
Objectius
- Observar els paisatges del delta del Llobregat i els seus elements característics.
- Conèixer els animals i plantes que viuen en aquests ambients i treballar el concepte de biodiversitat.
- Desenvolupar els hàbits d'observació.
- Analitzar de manera general el desenvolupament de totes les infraestructures presents en aquest territori.
- Fomentar conductes que facin possible el manteniment i la conservació dels diferents espais que integren el Delta.
Activitats
Aquesta activitat educativa consta de tres sessions ( durada total de 6h) :
- La sessió inicial inclou un audiovisual comentat sobre el Delta del Llobregat. Es fa a les aules i té una durada d'una hora.
- La segona sessió és un itinerari pels espais naturals del municipi, per observar les aus i la vegetació i fer una valoració de la biodiversitat que hi ha. Aquesta sessió pot ser només de matí (3 h) o tot el dia. Es treballa amb una aplicació sobre biodiversitat: Natusfera i amb tauletes per registrar les observacions.
- La sessió de cloenda serveix per valorar tots els coneixements adquirits en relació amb el territori del Delta, i també es fa a l'aula i té una durada d'una hora i mitja.
Materials de suport:
Audiovisual de presentació del delta del Llobregat, fitxes de presa de dades, fitxes d’observació de les aus, fitxes d’identificació de la vegetació, d’ocells, d’invertebrats i de rastres-restes, binocles, reclams de diferents ocells, tauletes
Persones destinatàries
6è PrimàriaAlumnat de 6è de primària
Sabers
Cultura científica: Iniciació a l’activitat científica
-
Utilització d’instruments i dispositius (analògics i digitals) apropiats per a l’observació i la mesura precises d’acord amb les necessitats de les diferents preguntes, problemes i investigacions.
-
- Construcció i ús del vocabulari científic relacionat amb les diferents investigacions i temàtiques estudiades.
Societats i territoris: Lliçons del passat
-
Valoració del patrimoni natural i cultural com un bé i un recurs per fer-ne ús des de la cura i la seva conservació
Observacions
El transport pot ser subvencionat. Hi ha possibilitat d'accedir amb transport públic.
Per a la sortida, cal que l'alumnat porti aigua, gorra, calçat còmode i esmorzar.
Aquesta activitat es fa durant el primer trimestre del curs escolar.