Visita a una instal·lació de gestió de residus o tractament d'aigua

Durant la visita es mostrarà al grup com funcionen la instal·lació. Es fa una presentació prèvia, un itinerari per la planta, i una valoració posterior del seu funcionament i del seu impacte. 

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7
  • Competències de la matèria de Biologia i Geologia 5

Objectius

  • Contextualitzar la instal·lació en relació al cicle urbà de l'aigua i dels residus. 
  • Evidenciar la relació entre la gestió de l'aigua i dels residus amb el canvi climàtic.
  • Comprendre els diferents processos i tècniques que esdevenen en el procés de depuració de l'aigua i la gestió dels residus, a més dels seus usos posteriors.
  • Consolidar alguns hàbits sostenibles en relació a l'ús de l'aigua i ús dels materials vinculats als residus que es generen.
  • Conscienciar  del valor de l'aigua (econòmic i ambiental) i dels residus i de l'obligació de fer un retorn al medi en un estat adequat.  

Activitats

Durant la visita es mostrarà al grup com funcionen la instal·lació. Es fa una presentació prèvia, un itinerari per la planta, i una valoració posterior del seu funcionament i del seu impacte. Té una durada de 1h i 30'

Persones destinatàries

5è Primària, 6è Primària, Educació secundària

Sabers

Valoració de la importància dels hàbits i producció sostenibles (consum responsable, gestió de residus, respecte al medi ambient…).

Identificació i anàlisi de les propietats de l’aigua a partir de l’experimentació per entendre el seu paper vital en el medi i la necessitat de fer-ne un ús responsable.

Observacions

Cal autocar per a fer el desplaçament fins a la instal·lació, que pot estar subvencionat pels Serveis d'Educació Ambiental de l'ajuntament.

Podeu consultar proposta d'activitats prèvies, posteriors o complementàries aquí