Prepara't per a la teva primera entrevista de feina

Taller orientat a preparar l'alumnat per a la seva 1a entrevista de feina, mitjançant estratègies d'autoconeixement i desenvolupament de competències comunicatives. A través d'activitats pràctiques i simulacions, es facilita la identificació dels punts forts propis i la seva projecció en contextos de selecció laboral.
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Benestar Emocional
- Qualitat de l’educació de les Llengües
Competències específiques
- Competències de la Competència Personal, social i d’aprendre a aprendre 5
- Competències de la matèria d’Aranès i Literatura a l’Aran, Llengua Castellana i Literatura i Llengua Catalana i Literatura 4
Objectius
- Conèixer el funcionament i les fases d'un procés de selecció amb entrevista personal.
- Identificar les fortaleses, competències i valors personals rellevants per a l'àmbit laboral.
- Desenvolupar habilitats de comunicació verbal i no verbal aplicades a l'entrevista de feina.
- Practicar estratègies per respondre preguntes habituals i situacions típiques d'una entrevista.
- Fomentar la confiança i la seguretat personal davant un procés de selecció.
- Reflexionar sobre l'actitud, imatge i preparació pròpies com a factors clau per a l'èxit professional.
Activitats
Activitats dinàmiques d'identificació de competències
Dinàmica de grup, role playing i gamificació ludificació
Materials de suport:
Fitxes d'autoconeixement i consells pràctics.
Joc de taula per treballar de manera lúdica situacions, preguntes i habilitats relacionades amb l'entrevista de feina.
Persones destinatàries
Cicles formatius, Educació Especial, Formació de persones adultes, Programes de formació i insercióPFI, Educació Especial, CFGM, formació de persones adultes.
Sabers
- L'ésser humà i el coneixement d’un mateix.
- Formació i orientació personal cap a la vida adulta.
- Projecte personal, acadèmic professional i aproximació a la recerca activa d’ocupació.
- Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes, construir coneixement i establir vincles personals.
- Anàlisi dels components del fet comunicatiu: grau de formalitat de la situació i caràcter públic o privat; distància social entre els interlocutors; propòsits comunicatius i interpretació d’intencions; canal de comunicació i elements no verbals de la comunicació, en situacions d’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació.
- Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.
Observacions
- Els continguts de l'activitat s'adapten al grup que fa la demanda formativa.
- La durada aproximada de l'activitat és d'1 hora.
- Es necessària la presència del tutor o tutora durant l'activitat.
- Les peticions quedaran subjectes a valoració i dependran de la disponibilitat d'agenda un cop rebudes totes les peticions
per partdels centres.