Taller orientat a preparar l'alumnat per a la seva 1a entrevista de feina, mitjançant estratègies d'autoconeixement i desenvolupament de competències comunicatives. A través d'activitats pràctiques i simulacions, es facilita la identificació dels punts forts propis i la seva projecció en contextos de selecció laboral. 

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Benestar Emocional
  • Qualitat de l’educació de les Llengües

Competències específiques

  • Competències de la Competència Personal, social i d’aprendre a aprendre 5
  • Competències de la matèria d’Aranès i Literatura a l’Aran, Llengua Castellana i Literatura i Llengua Catalana i Literatura 4

Objectius

  • Conèixer el funcionament i les fases d'un procés de selecció amb entrevista personal.
  • Identificar les fortaleses, competències i valors personals rellevants per a l'àmbit laboral.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació verbal i no verbal aplicades a l'entrevista de feina.
  • Practicar estratègies per respondre preguntes habituals i situacions típiques d'una entrevista.
  • Fomentar la confiança i la seguretat personal davant un procés de selecció.
  • Reflexionar sobre l'actitud, imatge i preparació pròpies com a factors clau per a l'èxit professional.

Activitats

Activitats dinàmiques d'identificació de competències

Dinàmica de grup, role playing i gamificació  ludificació

Materials de suport:

Fitxes d'autoconeixement i consells pràctics.

Joc de taula per treballar de manera lúdica situacions, preguntes i habilitats relacionades amb l'entrevista de feina.

Persones destinatàries

Cicles formatius, Educació Especial, Formació de persones adultes, Programes de formació i inserció

PFI, Educació Especial, CFGM, formació de persones adultes.

Sabers

  • L'ésser humà i el coneixement d’un mateix.
  • Formació i orientació personal cap a la vida adulta.
  • Projecte personal, acadèmic professional i aproximació a la recerca activa d’ocupació.
  • Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes, construir coneixement i establir vincles personals.
  • Anàlisi dels components del fet comunicatiu: grau de formalitat de la situació i caràcter públic o privat; distància social entre els interlocutors; propòsits comunicatius i interpretació d’intencions; canal de comunicació i elements no verbals de la comunicació, en situacions d’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació.
  • Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques.

Observacions

  • Els continguts de l'activitat s'adapten al grup que fa la demanda formativa.
  • La durada aproximada de l'activitat és d'1 hora. 
  • Es necessària la presència del tutor o tutora durant l'activitat.
  • Les peticions quedaran subjectes a valoració  i dependran de la disponibilitat d'agenda un cop rebudes totes les peticions per part dels centres.