Menys és més: el cicle dels residus i els recursos -NOVA-

En aquesta activitat l'alumnat aprendrà diferents hàbits de consum sostenibles per a la prevenció de residus (mitjançant un joc de rol en un mercat) i la importància d'una correcta separació dels residus per a un posterior tractament i així tornar-los a convertir en un producte nou. S'introdueix el concepte d'economia circular. 

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7
  • Competències de l’àrea d’educació en valors cívics i ètics

Objectius

  • Identificar els residus que es generen majoritàriament a casa i a l'escola.
  • Explicar diferents estratègies per disminuir la generació de residus.
  • Analitzar la diferència entre reciclar, reutilitzar i reduir, i practicar actituds personals.
  • Adquirir competències per actuar d'una manera responsable envers el medi.

Activitats

En aquesta activitat l'alumnat aprendrà diferents hàbits de consum sostenibles per a la prevenció de residus (mitjançant un joc de rol en un mercat) i la importància d'una correcta separació de residus per a un posterior tractament i així tornar-los a convertir en un producte nou. S'introdueix el concepte d'economia circular. Te una durada d'una hora. 

Materials de suport:

 A càrrec de l'equip educatiu del programa Compartim un futur 

Persones destinatàries

3r Primària, 4t Primària, 5è Primària, 6è Primària

Sabers

Reconeixement d’actuacions responsables orientades a la reducció, reutilització i reciclatge de residus en l’entorn proper

Esment i ús dels hàbits de consum responsable, els avantatges dels productes de proximitats i la defensa dels drets com a consumidor

Observacions

L’alumnat ha de portar a l'activitat un recull de residus que hagin generat a l'escola els dies anteriors a l'activitat (de l’hora del pati i l'hora del menjador, per exemple).