Menys és més: el cicle dels residus i els recursos -NOVA-

En aquesta activitat l'alumnat aprendrà diferents hàbits de consum sostenibles per a la prevenció de residus (mitjançant un joc de rol en un mercat) i la importància d'una correcta separació dels residus per a un posterior tractament i així tornar-los a convertir en un producte nou. S'introdueix el concepte d'economia circular.
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7
- Competències de l’àrea d’educació en valors cívics i ètics
Objectius
- Identificar els residus que es generen majoritàriament a casa i a l'escola.
- Explicar diferents estratègies per disminuir la generació de residus.
- Analitzar la diferència entre reciclar, reutilitzar i reduir, i practicar actituds personals.
- Adquirir competències per actuar d'una manera responsable envers el medi.
Activitats
En aquesta activitat l'alumnat aprendrà diferents hàbits de consum sostenibles per a la prevenció de residus (mitjançant un joc de rol en un mercat) i la importància d'una correcta separació de residus per a un posterior tractament i així tornar-los a convertir en un producte nou. S'introdueix el concepte d'economia circular. Te una durada d'una hora.
Materials de suport:
A càrrec de l'equip educatiu del programa Compartim un futur
Persones destinatàries
3r Primària, 4t Primària, 5è Primària, 6è PrimàriaSabers
Reconeixement d’actuacions responsables orientades a la reducció, reutilització i reciclatge de residus en l’entorn proper
Esment i ús dels hàbits de consum responsable, els avantatges dels productes de proximitats i la defensa dels drets com a consumidor
Observacions
L’alumnat ha de portar a l'activitat un recull de residus que hagin generat a l'escola els dies anteriors a l'activitat (de l’hora del pati i l'hora del menjador, per exemple).