Les 7 R: el cicle de residus i els recursos -NOVA-

Es fa èmfasi en la prevenció de residus com a aspecte clau de l'economia circular (reutilització, reparació, etc.). A través d’un debat de rol i un concurs de mites, s’apropa a l’alumnat a la realitat que envolta el món dels residus i el paper essencial que tenim perquè siguin tractats correctament en un correcte tractament d’aquests. Com en tota l’oferta d’activitats de l’àmbit “Recursos i residus", es donarà a conèixer el paper de l'AMB en la gestió dels residus.
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de la matèria de Biologia i Geologia 5
- Competències de la matèria de Ciències Socials 2
Objectius
- Identificar els residus que es generen majoritàriament a casa i a l'escola.
- Explicar diferents estratègies per disminuir la generació de residus.
- Analitzar la diferència entre reciclar, reutilitzar i reduir, i practicar actituds personals.
- Adquirir competències per actuar d'una manera responsable envers el medi.
Activitats
Es fa èmfasi en la prevenció de residus com a aspecte clau de l'economia circular (reutilització, reparació, etc.). A través d’un debat de rol i un concurs de mites, s’apropa a l’alumnat a la realitat que envolta el món dels residus i el paper essencial que tenim perquè siguin tractats correctament en un correcte tractament d’aquests. Com en tota l’oferta d’activitats de l’àmbit “Recursos i residus", es donarà a conèixer el paper de l'AMB en la gestió dels residus. Té una durada d'una hora.
Persones destinatàries
Educació secundària, 1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESOSabers
Valoració de la importància dels hàbits i producció sostenibles (consum responsable, gestió de residus, respecte al medi ambient…).
Reconeixement dels elements i factors que condicionen el clima i el seu impacte sobre les activitats humanes.
Observacions
Podeu consultar la proposta d'activitats prèvies, posteriors o complementàries aquí