La platja del Prat

Temes: Ciutat i Territori
Categories: Educació ambiental
Nivell educatiu: Educació Especial
Eix temàtic: Educació ambiental

A l'activitat es treballen els diferents elements que conformen el paisatge de la platja del Prat. Durant l’activitat, els infants fan una descoberta sensorial i experimenten mitjançant un seguit d’activitats i jocs. A través d’una pregunta motivadora inicial: Coneixeu l’ocell que només viu a les dunes?, s’orienta la descoberta de l’espai amb relació a la cerca de l’Oriol, el corriol del Delta, un ocell que cria a les platges del Prat i que ens introduirà en les dificultats de la vida a la sorra de la platja.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 2
  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5

Objectius

  • Comprendre com viuen els animals i les plantes del litoral.
  • Valorar la singularitat de la platja del Prat com a espai natural.
  • Entendre la platja del Prat com a espai on han de ser compatibles la conservació i l’ús lúdic.
  • Sensibilitzar l’alumnat respecte al valor dels sistemes aquàtics del nostre territori i en especial el marí: riquesa i peculiaritats.

Activitats

L’activitat consta d'una sortida a la platja durant la qual es fa una observació general de l’espai, s’identifiquen les plantes característiques d’aquesta zona, s’analitzen els elements que es troben a la sorra i també es fan jocs de moviment en relació amb els continguts treballats. La durada d’aquesta activitat és d'un matí sencer.

 

 

Materials de suport:

Conte de l’Oriol el corriol del Delta, punts de llibre, fitxes de vegetació, d’ocells, de rastres i d’insectes, terrari, pots trampa, coladors, safates

Persones destinatàries

Educació Especial, 2n Primària

Alumnat de 2n de primària 

Sabers

Cultura científica: Iniciació a l’activitat científica

  • Selecció de tècniques d’indagació adequades (observació, formulació de preguntes i prediccions, planificació i realització d’experiments, cerca d’informació, mesura, cerca de patrons, comunicació…) a les necessitats de la investigació

Cultura científica: La vida al nostre planeta

  • Comprensió dels aspectes bàsics de les funcions vitals dels éssers vius des d’una perspectiva integrada: obtenció d’energia, relació amb l’entorn i perpetuació de l’espècie, per distingir-los dels objectes inerts

  • Anàlisi de les adaptacions dels éssers vius a l’hàbitat per classificar-los segons les característiques observables

  • Valoració de les relacions entre els éssers humans, els animals i les plantes per aplicar normes de cura i respecte als éssers vius i a l’entorn en què viuen

Societats i territoris: Reptes del món actual

  • Introducció als objectius de desenvolupament sostenible a partir de l’anàlisi de problemes i de les accions quotidianes

Societats i territoris: Consciència ecosocial

  • Coneixement de l’entorn, dels paisatges naturals, dels humanitzats i dels seus elements, i estudi de les accions per a la conservació, millora i sostenibilitat dels béns comuns

  • Reconeixement d’actuacions responsables orientades a la reducció, reutilització i reciclatge de residus en l’entorn proper

Observacions

El transport per fer aquesta activitat pot ser subvencionat. Hi ha possibilitat d’accedir-hi amb transport públic.

Per a la sortida, cal que l’alumnat porti aigua, gorra, calçat còmode i esmorzar. 

Aquesta activitat es fa durant el tercer trimestre del curs escolar.