La merla

L'activitat es desenvolupa mitjançant un diàleg amb els infants, fent-los preguntes en relació amb el concepte d’ésser viu per en relació amb aquest concepte i fer evolucionar el seu model.

Vectors del Currículum

  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7

Objectius

  • Introduir el concepte d’ésser viu i la seva interacció amb l’entorn.
  • Donar a conèixer l’ús i el valor dels animals del nostre entorn.
  • Fomentar la cura del medi que ens envolta.

Activitats

Es valoren quines són les necesistats que requereixen els éssers vius centrant els diversos aspectes en un de concret: la merla. Es revisen les necessitats d'alimentació, refugi i relacions amb altres éssers vius. Algunes de les activitats es fan en grups.

Té una durada d'una hora

 

Materials de suport:

Peluix d'una merla, imatges diverses per ilustrar alimentació, hàbitats i ocells. Reclams de diverses aus. 

Persones destinatàries

1r d'educació primària

Sabers

Anàlisi de les adaptacions dels éssers vius a l’hàbitat per tal de classificar-los segons les característiques observables.

Valoració de les relacions entre els éssers humans, els animals i les plantes per aplicar normes de cura i respecte als éssers vius i a l’entorn en què viuen.