La merla

L'activitat es desenvolupa mitjançant un diàleg amb els infants, fent-los preguntes en relació amb el concepte d’ésser viu per en relació amb aquest concepte i fer evolucionar el seu model.
Vectors del Currículum
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7
Objectius
- Introduir el concepte d’ésser viu i la seva interacció amb l’entorn.
- Donar a conèixer l’ús i el valor dels animals del nostre entorn.
- Fomentar la cura del medi que ens envolta.
Activitats
Es valoren quines són les necesistats que requereixen els éssers vius centrant els diversos aspectes en un de concret: la merla. Es revisen les necessitats d'alimentació, refugi i relacions amb altres éssers vius. Algunes de les activitats es fan en grups.
Té una durada d'una hora
Materials de suport:
Peluix d'una merla, imatges diverses per ilustrar alimentació, hàbitats i ocells. Reclams de diverses aus.
Persones destinatàries
1r d'educació primària
Sabers
Anàlisi de les adaptacions dels éssers vius a l’hàbitat per tal de classificar-los segons les característiques observables.
Valoració de les relacions entre els éssers humans, els animals i les plantes per aplicar normes de cura i respecte als éssers vius i a l’entorn en què viuen.