La biodiversitat dels  parcs

Activitat educativa que pretén donar a conèixer, principalment, un dels valors ambientals dels parcs urbans de la ciutat: la biodiversitat.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 6

Objectius

  • Descobrir de manera activa alguns dels valors ambientals del parc Nou.
  • Donar a conèixer la biodiversitat del parc.
  • Acostar els infants a les plantes i animals tot observant-ne les característiques i particularitats.
  • Aprendre a identificar espècies amb claus dicotòmiques senzilles.
  • Reflexionar sobre la importància de la implicació de les persones en la conservació de l’espai públic.

Activitats

Els alumnes es transformen en petits naturalistes i descobreixen el parc, la flora i la fauna que hi viuen, a través de l’observació, identificació, recollida de dades i interpretació de resultats. El treball se centra especialment en els ocells i els invertebrats. Es treballa amb una aplicació sobre biodiversitat: Natusfera i amb tauletes per registrar les observacions.

Al llarg de l’activitat es fa esment del paper ambiental dels parcs en l’entorn urbà, així com de la importància de les nostres accions quotidianes per conservar l’espai.

Es pot visitar o bé el parc Nou o el parc del Riu, segons les necessitats del grup. L'activitat té una durada d'un  matí sencer.

Materials de suport:

Bruixoles, làmines d'imatges de flora i fauna del partc i  reclams. 

Persones destinatàries

Alumnat de 4t de primària

Sabers

Cultura científica: La vida al nostre planeta

  • Estudi i anàlisi de les característiques dels diferents ecosistemes com espais, on els factors abiòtics i biòtics es mantenen en equilibri per tal d’entendre i prendre bones decisions respecte a l’ús dels recursos naturals del planeta.

  • Identificació de les característiques pròpies de les plantes i els animals que permeten la classificació i diferenciació en subgrups relacionats amb la capacitat adaptativa al medi: obtenció d’energia, relació amb l’entorn i perpetuació de l’espècie, i varietats autòctones.

Observacions

Per a la sortida, cal portar aigua, roba i calçat còmode.