Jo em sumo al Prat 2030

El primer semestre de 2024 s'ha finalitzat el treball de disseny de les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat. El 24 d'octubre de 2024, el Ple de l'Ajuntament va aprovar les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat. En aquest context neix el projecte "Jo em sumo al Prat 2030" amb l'objectiu de difondre les agendes entre la ciutadania i els diferents agents socials, educatius i econòmics, i fer-los partícips.
En aquest context, Aquesta acció vol facilitar suport als centres educatius en relació a la seva contribució als ODS i a les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.
Vectors del Currículum
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea d’educació en valors cívics i ètics
- Competències de la matèria d’educació en valors cívics i ètics 3
Objectius
- Alinear els projectes educatius amb els ODS i les Agendes de la ciutat.
- Valorar la contribució dels centres educatius a les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.
- Visibilitzar la contribució dels centres educatius a les Agendes 2030 i Urbana.
- Generar coneixement sobre els ODS i les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.
Activitats
Alineament dels projectes i accions amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.
Facilitació de recursos al professorat per poder treballar sobre els ODS i les Agendes amb l'alumnat.
Materials de suport:
- Materials vinculats a les Agendes 2030 i Urbana del Prat
- Bibliografia sobre els ODS
- Jocs interactius sobre els ODS
- Plafons informatius sobre la contribució d’alumnat pratenc d’ESO i
Persones destinatàries
Mares i Pares, Professorat, Tot el centreSabers
Sostenibilitat ètica i ambiental a primària:
- Identificació de mecanismes i estratègies per al desenvolupament sostenible en el context local.
- Desenvolupament d’hàbits i actuacions individuals i col·lectives en el marc dels objectius de desenvolupament sostenible en el context proper i en l’orientació que donem al nostre estil de vida.
Sostenibilitat ètica i ambiental a secundària:
- Proposta d'accions locals i globals sobre la relació individu-natura des de diferents perspectives en situacions de debat crític a l'aula.
- Desenvolupament i promoció d'hàbits i actuacions individuals i col·lectives en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible en un context local i global.
Observacions
L'acció s'adaptarà en funció del treball previ sobre la temàtica que hagi realitzat el professorat i/o centre educatiu