Jo em sumo al Prat 2030

El primer semestre de 2024 s'ha finalitzat el treball de disseny de les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat. El 24 d'octubre de 2024, el Ple de l'Ajuntament va aprovar les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat. En aquest context neix el projecte "Jo em sumo al Prat 2030" amb l'objectiu de difondre les agendes entre la ciutadania i els diferents agents socials, educatius i econòmics, i fer-los partícips. 

En aquest context, Aquesta acció vol facilitar suport als centres educatius en relació a la seva contribució als ODS i a les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.

Vectors del Currículum

  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea d’educació en valors cívics i ètics
  • Competències de la matèria d’educació en valors cívics i ètics 3

Objectius

  • Alinear els projectes educatius amb els ODS i les Agendes de la ciutat.
  • Valorar la contribució dels centres educatius a les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.
  • Visibilitzar la contribució dels centres educatius a les Agendes 2030 i Urbana.
  • Generar coneixement sobre els ODS i les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.

Activitats

Alineament dels projectes i accions amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.

Facilitació de recursos al professorat per poder treballar sobre els ODS i les Agendes amb l'alumnat.

Materials de suport:

  • Materials vinculats a les Agendes 2030 i Urbana del Prat
  • Bibliografia sobre els ODS
  • Jocs interactius sobre els ODS
  • Plafons informatius sobre la contribució d’alumnat pratenc d’ESO i

Persones destinatàries

Mares i Pares, Professorat, Tot el centre

Sabers

Sostenibilitat ètica i ambiental a primària: 

  • Identificació de mecanismes i estratègies per al desenvolupament sostenible en el context local. 
  • Desenvolupament d’hàbits i actuacions individuals i col·lectives en el marc dels objectius de desenvolupament sostenible en el context proper i en l’orientació que donem al nostre estil de vida.

Sostenibilitat ètica i ambiental a secundària:

  • Proposta d'accions locals i globals sobre la relació individu-natura des de diferents perspectives en situacions de debat crític a l'aula.
  • Desenvolupament i promoció d'hàbits i actuacions individuals i col·lectives en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible en un context local i global.

Observacions

L'acció s'adaptarà en funció del treball previ sobre la temàtica que hagi realitzat el professorat i/o centre educatiu