Infància i Salut a Cicle Mitjà. De l'hort al plat

Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Ciutadania democràtica i consciència global
Competències específiques
- Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 4
- Competències de l’àrea d’educació física 2
Objectius
- Potenciar i descobrir les capacitats i habilitats dels nens i nenes.
- Aprendre a fer una compra responsable, de proximitat i sostenible.
- Valorar positivament una alimentació segura, nutritiva i saludable que benificia la nostra salut.
- Entendre que per cuidar la nostra salut cal una bona alimentació i practicar exercici cada dia.
Activitats
Treball a l’escola de les activitats proposades al programa, mitjançant fitxes elaborades amb aquest fi, incloses en la proposta didàctica.
El taller es farà a un centre cívic i consta de dues parts:
- En la primera es treballarà la importancia d’una alimentació variada i com fer una compra responsable amb aliments de procedència diversa.
- En la segona, a la cuina, elaborarem una recepta relacionada amb l’alimentació saludable i consolidarem rutines importants, com els cinc àpats al dia, entre ells l’esmozar i el berenar. Acabarem fent un divertit tast per avaluar els resultats del que hem elaborat.
Persones destinatàries
4t PrimàriaSabers
Hàbits saludables: Coneixement dels beneficis per a la salut d’una dieta alimentària equilibrada, adequada i variada.
Aplicació de pautes per a una alimentació saludable: menús saludables i equilibrats amb productes de proximitat, importància del cistell de la compra i de l’etiquetatge dels productes alimentaris per conèixer els nutrients i el suport energètic i així prendre decisions raonades.