Fes el teu currículum per competències

Identificar les competències de l'itinerari formatiu propi i les personals per elaborar eines útils per a la recerca de feina i/o les pràctiques formatives.
Vectors del Currículum
- Aprenentatge Competencial
- Benestar Emocional
- Qualitat de l’educació de les Llengües
Competències específiques
- Competències de la Competència Digital 2
- Competències de la Competència Personal, social i d’aprendre a aprendre 5
- Competències de la matèria d’Aranès i Literatura a l’Aran, Llengua Castellana i Literatura i Llengua Catalana i Literatura 4
Objectius
- Reconèixer les competències personals pròpies i les professionals adquirides al llarg del seu itinerari formatiu i de les experiències prèvies.
- Còneixer les competències associades als diferents estudis i professions, per relacionar-los amb els seus interessos.
- Elaborar un currículum
vitaeper competències, adaptat al perfil propi i orientat a possibles sortides professionals i/o formatives. - Millorar la capacitat d'autoevaluació i reflexió.
- Fomentar l'autonomia i la iniciativa personal en el procés de construcció de l'itinerari formatiu i laboral propi.
Activitats
- Anàlisi de models de currículum per competències.
- Elaboració del currículum personalitzat, amb el suport de plantilles o eines digitals.
Materials de suport:
Aula d'informàtica.
Persones destinatàries
Cicles formatius, Educació Especial, Formació de persones adultes, Programes de formació i insercióAlumnat de PFI, CFGM, CFGS i educació especial.
Sabers
- L'ésser humà i el coneixement d’un mateix.
- Formació i orientació personal cap a la vida adulta.
- Projecte personal, acadèmic professional i aproximació a la recerca activa d’ocupació.
- Anàlisi dels components del fet comunicatiu: grau de formalitat de la situació i caràcter públic o privat; distància social entre els interlocutors; propòsits comunicatius i interpretació d’intencions; canal de comunicació i elements no verbals de la comunicació, en situacions d’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació.
- Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques
- Correcció lingüística i revisió ortogràfica i gramatical de diferents tipus de text i en diferents situacions. Ús de diccionaris, manuals de consulta i de correctors ortogràfics en suport analògic o digital per a la correcció i millora dels textos.
Observacions
- Durada aproximada de l'activitat: 2 hores.
- És necessària la presència del tutor o tutora durant l'activitat.
- Les peticions quedaran subjectes a valoració i dependran de la disponibilitat d'agenda un cop les haguem rebut totes.