Identificar les competències de l'itinerari formatiu propi i les personals per elaborar eines útils per a la recerca de feina i/o les pràctiques formatives.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Benestar Emocional
  • Qualitat de l’educació de les Llengües

Competències específiques

  • Competències de la Competència Digital 2
  • Competències de la Competència Personal, social i d’aprendre a aprendre 5
  • Competències de la matèria d’Aranès i Literatura a l’Aran, Llengua Castellana i Literatura i Llengua Catalana i Literatura 4

Objectius

  • Reconèixer les competències personals pròpies i les professionals adquirides al llarg del seu itinerari formatiu i de les experiències prèvies.
  • Còneixer les competències associades als diferents estudis i professions, per relacionar-los amb els seus interessos.
  • Elaborar un currículum vitae per competències, adaptat al perfil propi i orientat a possibles sortides professionals i/o formatives.
  • Millorar la capacitat d'autoevaluació i reflexió.
  • Fomentar l'autonomia i la iniciativa personal en el procés de construcció de l'itinerari formatiu i laboral propi.

Activitats

  • Anàlisi de models de currículum per competències.
  • Elaboració del currículum personalitzat, amb el suport de plantilles o eines digitals.

Materials de suport:

Aula d'informàtica.

Persones destinatàries

Cicles formatius, Educació Especial, Formació de persones adultes, Programes de formació i inserció

Alumnat de PFI, CFGM, CFGS i educació especial.

Sabers

  • L'ésser humà i el coneixement d’un mateix.
  • Formació i orientació personal cap a la vida adulta.
  • Projecte personal, acadèmic professional i aproximació a la recerca activa d’ocupació.
  • Anàlisi dels components del fet comunicatiu: grau de formalitat de la situació i caràcter públic o privat; distància social entre els interlocutors; propòsits comunicatius i interpretació d’intencions; canal de comunicació i elements no verbals de la comunicació, en situacions d’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació.
  • Comprensió del sentit global del text oral i relació entre les seves parts, selecció i retenció de la informació rellevant. Detecció i rebuig d’usos discriminatoris del llenguatge verbal i no verbal, en el context de l’aula, de la vida quotidiana i dels mitjans de comunicació, incloses les xarxes, i en les activitats acadèmiques
  • Correcció lingüística i revisió ortogràfica i gramatical de diferents tipus de text i en diferents situacions. Ús de diccionaris, manuals de consulta i de correctors ortogràfics en suport analògic o digital per a la correcció i millora dels textos.

Observacions

  • Durada aproximada de l'activitat: 2 hores.
  • És necessària la presència del tutor o tutora durant l'activitat. 
  • Les peticions quedaran subjectes a valoració i dependran de la disponibilitat d'agenda un cop les haguem rebut totes.