Els joves coneixen els recursos de la ciutat? Saben quines activitats es fan al Prat o on han d’anar per resoldre dubtes en temes com la sexualitat, la formació o la mobilitat internacional?

El Lloro visita les aules dels  Instituts en horari de tutoria per fer un tastet de forma dinàmica i experiencial, dels recursos i els serveis de l’equipament i el municipi, com per exemple les assessories joves, les sales d’estudi o l’agenda jove. Les visites es portaran a terme en coordinació amb els tutors i tutores.

Vectors del Currículum

  • Benestar Emocional
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de la matèria d’educació en valors cívics i ètics 1
  • Competències de la matèria d’educació en valors cívics i ètics 2
  • Competències de la matèria d’educació en valors cívics i ètics 3
  • Competències de la matèria d’educació en valors cívics i ètics 4

Objectius

  • Donar a conèixer els recursos juvenils a l’espai de tutoria de l’institut, descentralitzar l’oferta informativa i dinamitzadora d’El Lloro.
  • Aportar recursos informatius, arrelats al territori, que complementin els crèdits de tutoria dels centres d’una manera dinàmica i participativa.
  • Detectar necessitats dels i les joves, donar-los suport i derivar on calgui les iniciatives i demandes juvenils.

Activitats

Dinàmica per donar a conèixer els recursos d’El Lloro i les assessories joves així com diferents recursos de ciutat per a joves.

L’alumnat coneixerà els recursos per a joves que hi ha al Prat i on trobar-los.

2n ESO- Assessories Joves, Zona Jove i Agenda Jove. Recursos i serveis del Prat per a joves (El Lloro, Club Esport Jove, TintaBlava)
 

Depenent dels interessos diagnosticats pel professorat, es poden dissenyar conjuntament els recursos, informació sobre assessories i serveis que s'explicaran durant l'activitat. 

Persones destinatàries

Alumnat de 2n d’ESO.

Si algun institut vol plantejar l'activitat per un altre nivell de la secundària, que es posi en contacte amb nosaltres i ho valorarem.

Sabers

  • Construcció de l’autoconcepte i la identitat personal en un context plural, a partir de la identificació de les pròpies capacitats, tant físiques i sensorials, com cognitives i emocionals.
  • Manifestació d’actituds de superació personal, basades en la resiliència i la perseverança, en la relació amb un mateix, amb els altres i amb l’entorn.
  • Desenvolupament crític de l’autonomia i la responsabilitat, tenint en compte la voluntat i el judici moral en diversos entorns amb gran varietat d’interessos.
  • Construcció i valoració de relacions afectives saludables a partir del reconeixement de la igualtat i del respecte mutu, com a factors que les determinen, en el context social.
  • Manifestació d’actituds de respecte i empatia amb relació als drets LGTBIQ+ i a la pluralitat cultural, política, religiosa i altres, com a condicions essencials per a la millora del benestar individual i col·lectiu en una societat moderna amb diversitat d’opcions
  • Interiorització dels valors educatius de l’esport en el creixement personal