Descobrim les professions del Prat de Llobregat -NOVA-

L'alumnat de 3r i 4t d'ESO participarà en una sessió al CPE,  on tindrà l'oportunitat d'apropar-se al món laboral i conèixer millor les professions i els sectors econòmics del seu entorn. Aquesta activitat s'emmarca en el moment vital de prendre decisions sobre el seu futur acadèmic i professional, i  parteix del territori per fomentar l'autoconeixement i la reflexió.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Universalitat

Competències específiques

  • Competències de Competència Emprenedora 1
  • Competències de la Competència Personal, social i d’aprendre a aprendre 4
  • Competències de la Competències Ciutadana 4

Objectius

  • Identificar les principals activitats econòmiques del Prat de Llobregat i el seu entorn.
  • Conèixer diverses professions i itineraris formatius vinculats amb l’entorn local i relacionar-los amb els interessos propis.
  • Analitzar com el  territori influeix en el desenvolupament d’activitats econòmiques i d’ocupació.
  • Reconèixer les competències personals, acadèmiques i professionals necessàries per a determinades feines.
  • Desenvolupar habilitats d’anàlisi, treball cooperatiu i presa de decisions.

Activitats

  • Introducció interactiva: Breu repàs dels sectors econòmics del territori
  • Descripció bàsica de professions locals
  • Joc "Qui soc?" Endevina la professió.
  • Creació de fitxes ocupacionals
  • Explora i tria.
  • Reflexió final

Materials de suport:

  • Mapa del territori en zones econòmiques
  • Fitxa "Qui soc?" Endevina la professió.
  • Targetes de pistes de les professions del territori
  • Carta del repte "Sol·licitud de fitxes informatives sobre les professions"
  • Model de fitxa ocupacional 
  • Fitxa reflexió individual: explora i tria.

Persones destinatàries

3r ESO, 4t ESO

Alumnat de 3r i 4t d'ESO

Sabers

  • Orientació cap a la formació acadèmica i professional - Cerca de programes i oportunitats de formació acadèmica i professional al llarg de la vida - Participació activa en els processos d'orientació personal i academicoprofessional 
  • Aproximació a un pla de recerca activa d'ocupació en projecció cap al futur
  • Interpretació de les transformacions del territori per l'acció humana i la distribució desigual dels recursos i del treball
  • Ús d'estratègies de recerca, selecció i gestió d'informació, procedent de diverses fonts, per informar-se en la presa de decisions

Observacions

  • La durada aproximada de l’activitat és d’ 1 h i 30 min.
  • És necessària la presència del tutor o tutora durant l’activitat.
  • L’activitat tindrà lloc a les instal·lacions del Centre de Promoció Econòmica.