Com organitzar una campanya de salut pública. Donem vida! -NOVA-

Temes: Persones
Categories: Viure en Salut
Nivell educatiu: Batxillerat
Eix temàtic: Educació per la salut

Programa educatiu perquè infants i joves, famílies, professorat i comunitat adquireixin coneixements i valors a través de la promoció de la donació de sang i l’organització, planificació i difusió d’una campanya.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial

Competències específiques

  • Batxillerat

Objectius

El programa educatiu del Banc de Sang i Teixits se centra en tallers formatius pensats perquè l’alumnat arreli en la seva consciència  arreli en la consciència de l'alumnat la possibilitat de ser donants quan arribi l’edat permesa. També ajuda a promoure la donació de sang i plasma, aportant mitjançant l'esforç i la creativitat de l'alumnat  per idear una campanya al seu barri.

Aquestes campanyes no només ajuden a mantenir les reserves de sang en uns nivells òptims, sinó que també tenen una funció educativa per afavorir el relleu generacional de donants.

Desenvolupar i posar en pràctica habilitats d’organització, planificació i difusió de campanyes de salut adreçades a la ciutadania.

Activitats

El projecte es divideix en 4 fases: formació, creació, servei i valoració.

Durada total de 10 hores

Formació: sessió d’1 h – 1 h 30 min a càrrec de professionals del Banc de Sang i Teixits o bé autoformació (per part de professorat del centre educatiu)

Creació: 2-4 h dedicades a la creació de materials i organització (al centre)

Servei: 2-4 h dedicades a la campanya de donació amb la implicació del centre

Participants: 1 grup classe per sessió (25 alumnes aprox.)

Lloc: al mateix centre educatiu si la campanya es fa amb equip mòbil

Persones destinatàries

Batxillerat

Alumnat, famílies, professorat i comunitat.

Sabers

  • Matèria de Biologia.
  • Cos humà.
  • Investigació sobre situacions i problemes relatius a la salut relacionats amb l’anatomia i la fisiologia de l’organisme humà.

Observacions

El dossier complet de l’activitat es pot consultar a: https://www.bancsang.net/ca/comunitat/escoles/