Cada gota val per mil: el cicle de l'aigua -NOVA-

Temes: Ciutat i Territori
Categories: Aigua
Nivell educatiu: Educació primària
Eix temàtic: Educació ambiental

Amb l’ajut d’un experiment, es presenten els principals contaminants de l’aigua, propis i impropis, i es comproven els diferents mecanismes d’eliminació d’aquests per eliminar-los a través per mitjà del procés de depuració. Per concloure, es remarcarà la importància que té aquest recurs per a la nostra vida a través d’un comptador d’aigua.

Vectors del Currículum

  • Aprenentatge Competencial
  • Ciutadania democràtica i consciència global

Competències específiques

  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 2
  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 5
  • Competències de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural 7

Objectius

Comprendre el cicle de l’aigua (cicle urbà i cicle natural).
Entendre d’on s’extreu l’aigua perquè arribi a les llars.
Saber les diferències entre els diferents tipus d’aigua (potable, depurada, dessalada i regenerada).
Aprendre que cal un procés de neteja abans d’utilitzar l’aigua i un procés de depuració posterior.
Reflexionar sobre l’ús de l’aigua en la vida quotidiana.
Practicar actituds personals per fer un bon ús de l’aigua.

Activitats

L’activitat, a través de dinàmiques interactives, fa reflexionar sobre la disponibilitat d'aigua en el medi i sobre l’accés a l’aigua que usem, així com sobre el funcionament del cicle urbà de l’aigua. Amb l’ajut d’un experiment, es presenten els principals contaminants de l’aigua, propis i impropis, i es comproven els diferents mecanismes d’eliminació d’aquests per eliminar-los a través  per mitjà del procés de depuració. Per concloure, es remarcarà la importància que té aquest recurs per a la nostra vida a través d’un comptador d’aigua. Té una durada d'una hora.

Persones destinatàries

3r Primària, 4t Primària, 5è Primària, 6è Primària

Sabers

Estudi i anàlisi de les característiques dels diferents ecosistemes com espais, on els factors abiòtics i biòtics es mantenen en equilibri per tal d’entendre i prendre bones decisions respecte a l’ús dels recursos naturals del planeta.

Entesa dels aspectes bàsics de les funcions vitals de l’ésser humà des d’una perspectiva integrada: obtenció d’energia, relació amb l’entorn i perpetuació de l’espècie.

Observacions

Podeu consultar la proposta d'activitats prèvies, posteriors o complementàries aquí.