Visitem les colònies de gats

El primer contacte directe amb les colònies de gats del municipi permet que l'alumnat reflexioni sobre les implicacions que suposa la seva presència.

Diferents activitats grupals i el contacte directe amb la realitat del dia a dia d'una colònia felina són el punt de partida per reflexionar sobre les responsabilitats que representa la cura i atenció dels animals de companyia i la importància de la col·laboració entre tots i totes.

Es treballarà la tinença responsable d'animals de companyia, s'incidirà en la importància de tenir-los identificats i esterilitzats, i s'aprofundirà en la gestió ètica i el benestar dels animals de companyia del nostre entorn.

 

 

 

Competències

  • D'aprendre a aprendre
  • D'autonomia i iniciativa personal
  • Social i ciutadana

Objectius

  • Donar a conèixer l'origen i les característiques dels anomenats 'gats ferals'.
  • Reflexionar sobre la responsabilitat individual, col·lectiva i municipal en la seva gestió. 
  • Conèixer les bases de la gestió ètica de les colònies de gats.
  • Conèixer el llenguatge dels gats.
  • Reflexionar sobre la importància d'esterilitzar-los i de tenir-los identificats.
  • Fomentar la tinença responsable i l'adopció d'animals de companyia.

Activitats

Es farà una part introductòria comuna, explicant l'origen, les característiques i la gestió dels gats de carrer.

Posteriorment, l'alumnat es dividirà en dos grups, per garantir l'aprofitament de l'activitat i el respecte als animals. Cada grup farà les mateixes activitats:

  • Visita a l'interior de la colònia, on duran a terme tasques relacionades amb el manteniment i la cura dels animals
  • Activitats relacionades amb les colònies felines i la tinença responsable

 

 

Materials de suport:

Làmines murals

Persones destinatàries

5è Primària

Observacions

Cal desplaçar-se des del centre escolar fins a la colònia felina més propera.

Davant de la situació actual i canviant, les activitats s'adaptaran a la realitat social i grupal del moment que s'hagin d'impartir.