Mòdul I. Qui soc i com em sento. Àpats saludables. Ei, tabac!

Temes: Educació
Nivell educatiu: Mares i Pares
Eix temàtic: Educació per la salut

El mòdul "Adolescència i Salut" pretén treballar els diferents àmbits de la salut des d’una perspectiva transversal i integral. Donada la situació actual, en què estem vivint experiències que no esperàvem, les sessions s'han dissenyat tenint present la realitat viscuda pel grup d'alumnat al qual van dirigides.

En un primer moment, es treballen aspectes  En un segon moment, es tracten  aspectes específics de la salut: alimentació i tabac. Per desenvolupar-los, hi intervenen professionals especialitzats externs.

Competències

  • D'aprendre a aprendre
  • D'autonomia i iniciativa personal
  • Social i ciutadana
  • Tractament de la informació i competència digital

Objectius

  • Desenvolupar la capacitat de reflexionar i pensar sobre un mateix i aconseguir una major autoacceptació.
  • Ser capaç de reconèixer les emocions pròpies i de gestionar-les positivament.
  • Millorar i ampliar la manera de relacionar-se amb les altres persones.
  • Fomentar una visió realista i positiva de si mateix i de les possibilitats pròpies.
  • Fomentar l'esperit crític al voltant dels missatges que ens arriben sobre la imatge corporal.
  • Aportar coneixements perquè els i les joves valorin positivament una alimentació sana i equilibrada.
  • Conèixer les característiques nutricionals de la brioixeria industrial per tal de poder decidir consumir-ne o no.
  • Aconseguir una major capacitat per prendre decisions sobre l'alimentació.
  • Afavorir l’abstinència o el retard en l’inici del consum de tabac.

Activitats

  • Treball a l’aula de la proposta didàctica del Mòdul I, amb els tutors o les tutores
  • Tallers formatius a l’aula, a càrrec de professionals especialitzats:
    • Qui soc i com em sento (3 hores)
    • Àpats saludables (1 hora)
    • Ei, tabac! (1 hora)
       

Persones destinatàries

Alumnat de 1r d’ESO i AMPA/AFA
 

Observacions

Davant la situació actual i canviant que estem vivint i que ens afecta tant des de l punt de vista emocional com organitzatiu, les activitats s’adaptaran a la realitat social i grupal del moment que s’hagin d’impartir.

Es pot fer una formació complementària adreçada a les famílies. Quan el públic destinatari siguin les famílies, els continguts s'adaptaran. Les sessions de les activitats sol·licitades, a petició de l’ AMPA / AFA, podran fer-se de manera presencial o impartir-se de forma LIVE per la xarxa social que l’entitat determini (Google Meet, Zoom, Instagram).